Blogger Templates

sayang_pink143@yahoo.com

sayang_pink143@yahoo.com

Saturday, August 13, 2011

kehadiran mu memberi seribu makna


jauh sudah ku lalui
jalan yang penuh duri
semakin hampir tiba di destinasi
aku kecundang dijuram yang begitu dalam
tanpa bantuan sesiapa aku meneruskan perjalanan
walau dalam keseorangan aku gagahi langkah ku
tak sangka dalam satu persimpangan kau hulurkan tanganmu
tanpa ragu2 ku sambut tangan mu
dengan senyumanmu aku lebih berani melangkahi kaki
yang dahulunya langkah ini begitu sepi
kini perjalanan ku tidak kesepian lagi
dalam perjalanan kau mengajarku erti
kehidupan, kematangan dan paling dan paling bermakna bagiku
kau mendidikku perjalanan agama yang telah lama dan jauh
aku tinggalkan...
tak dapat ku bayangkan seandainya kau pergi dari hidup ku
pasti aku disaat itu bagai ros tanpa tangkainya

0 ulasan: