Blogger Templates

sayang_pink143@yahoo.com

sayang_pink143@yahoo.com

Friday, November 19, 2010

pantai menenangkan jiwa kacau





tatkala jiwa kacau ataw otak yg kosong aku pasti kepantai... pantai menenangkan...
melihat keluasa laut.. begitu juga hatiku rasa puas dgn alam ciptaan tuhan..
ombak memukul pantai umpama ombak memukol dan membawa jauh masalah ku dari kotak ingatan... aku bersyukur di malaysia juga dijb masih ada pantai dan laut yg boleh menenangkan jiwa ku.... walau aku sedar banyak lagi tempt lain yg boleh aku pergi untuk menenangkan pikiran seperti bermain bowling, shoping, menonton movie ataw karoke... tapi pantai juga buat aku tenang... dengan kicauan burung... aku tidak lagi dibelengu kesibukan jalan raya.... dengan pukulan angin sempoi bahasa aku tak rasa akan kesibukkan kerja dengan desiran ombak pandanganku menjadi terang dan senyuman pula terukis manis semanis madu....

seandainya aku mampu mencipta hidupku dengan segala keindahan ini akulah insan palin bahagia.... jiwa yg kacau terasa tenang dan bahagia... seakan x nak melangkah ke tempt lain.. bagai nak tinggal jerk disini... namun aku hanya manusia biasa yg harus mencari rezeki dan meneruskan perjalanan hidup dengan cara pencorakkan yg menarik untuk hidupku sendiri.... air mata menitis tatkala aku mengingati akan peristiwa malam tadi... dimana emak aku bersumpah x akan menegurku lagi... entah dimana silapnya aku pun x tahu... namun aku sedar aku bukan anak yg baik untuk disanjungi namun aku masih syg kan emak.. tanpa dia dan abah aku pasti x lahir kedunia dan x kenal erti sakit hati, sedih, gembira dan sebagainya..

tuhan aku memohon padamu jika ini ujian yg boleh mengurangkan dosaku yg lalu aku terima dgn penuh keikhlasan dan kau kuatkanlah hati ku yg kerdil ini......

0 ulasan: