Blogger Templates

sayang_pink143@yahoo.com

sayang_pink143@yahoo.com

Tuesday, July 10, 2012

masih dalam kenangan

tanggal 28.06.02, masihku ingt pada tarikh keramat itu.. mana mungkin aku lupakan saat permulaan perhubungan kita... disekolah sdary... dalam umor yg masih mentah kau mengucapkan 3 perkataan yang x mungkin aku lupakan... walau saat itu aku masih tidak tahu erti sebenar 3 perkataan itu... dan permulaan itulah kita mula mencoretkan kenangan yang tidak seberapa.... huluran salam perkenalan hingaa huluran salam kerinduan dan akhirnya tiada huluran salam perpisahan.... ku akui setiap kenangan kita x pernah ku lupa hingga saat ini.... dan aku amat mengakui yg aku teramat merinduimu.. dan tanpa bersembunyi jika aku merinduimu pasti air mataku menitis.... aku tak tahu mengapa harus dirimu yang aku rindui sedangkan hubungan waktu itu kita masih mentah dalam mendalami erti dan maksud sebenar.... hingga family ku menghalang perhubungan kita kerana berlainan agama... kau hilang tanpa berita... tanpa nokhta dan tanpa ucapam perpisahan... tidak seperti waktu kau ingin menjadikan aku kekasihmu.. kau snggup menelefon ku hngga habis duit syiling tabungmu... aku sgup bergayut dengan mu hingga melambung bill telefon rumahku... kau hilang tanpa berita.. meninggalkan aku dgn kenangan.... sehinga 7 tahun berlalu.... kau membiarkan aku tanpa sebarang berita... betapa rindunya aku padamu... namun dlm kerinduan aku keliru dgn erti kerinduanku..... adakah aku merindui kisah cinta monyet kita atau aku hanya merindui kenangan kita? serius aku keliru dan teramat keliru.... didalam kerinduan aku bukan mengabdikan cintaku padamu... aku masih bersama insan2 lain.. disitu aku belajar erti kelukaan... semua kelukaan x sama seperti kelukaan aku ditinggal oleh mu... aku bertunang dgn insan lain yg baru sahaja aku kenal waktu umurku yg masih mentah hanya kerana aku ingin melupakanmu.. akhirnya pertunangan itu menjerut diriku dan family ku....aku cuba lagi dgn insan lain akhirnya aku di tgglkan apabila dia berkahwin waktu besdayku... sungguh perit waktu itu... dan aku mengenangkan dirimu... aku berpikir adakah kau juga akan lakukan sama seperti itu padaku? akhirnya aku penat untuk terus merindu dan menanti.... aku terima tunanganku kini..... sebelom bertunang dan dalam process membuang namamu terus dr hati ini aku berdoa pada Tuhan.. supaya menemukan aku dgn mu memadai dgn hanya melihat kebahagiaan mu dari jauh.... akhirnya hikmah dlm 7 tahun penantian aku terserempak dgn mu diplaza angsana kereta mu parking sebelah kereta ku.... aku syukur pada Tuhan.. walau hanya sekejap aku amat hargai..... dengan kuasa Allah kita menjadi semakin rapat namun aku harus akur yg aku bakal menjadi tunangan org dan kau sdg bahagia dgn kehidupan kau.... aku bahagia disampingmu... kerana segala kerinduan itu terubat dgn gurau sendamu... sepanjang pertemuan kita kembali... mcm2 kenangan yg kita cotetkan... dimana aku bawa kau pergi hospital untuk simen kaki kau yg retak... aku teman kau memancing.... kau bawa aku jalan2 dan tgok wayang..... akhir sekali kenangan yg kau bina untuk aku ialah clbrt besday aku.... serius dalam masa 10 tahun kenalan kita.... thun inilah kali pertama kau beri ucapan ulangthun untukku... dan kali pertama juga kali terakhir kita menonton wayang.... sungguh kenangan itu menyengat diriku.... masih kah kau ingat 143? hacks ingat x? kau beri aku 143 hanya aku dan kau tahu maksudnya... hacks tahukah kau dan ingt lagikah maksudnya? bila aku tgok citer tajuk hanya aku cinta kau seorng automatik aku mengingati kenangan kita.... 17.6.12 aku berunang dgn pilihan ku walau kau bagi aku 2 cara untuk kita bersama namun aku tahu pertemuan ke2 kita ini bukan untuk kita bersama.... kerana cinta pertama bukan untuk dimiliki.. even ht nk sgt bersama mu namun hakikat itu harus kita terima.... akhirnya kau block fb ku.. aku x tahu apa maksud block mu itu... antara kau membenci ku, ataw kau x snggup melihat kebahagiaan ku.... sepanjang temph kau mengiggl kan aku lagi aku terseksa dgn kerinduan itu lg... walau aku tahu aku tunangan org namun x salah untuk aku merinduimu yg mula aku menerima sebagai kawan. dan kau pernah berkata sggup menerimaku untuk menjadi sahabt mu namun kau x tahu erti dan nilai sahabat sebenr.. kau x hargai apa yg aku telah korban kau.. malahan kau hanya meperalatkan aku.. setipa kata2 kau hanya berdusta dan hanya memperalatkan aku.... semalam kau msg ku memberitahu yg kau xcident namun maafkan aku kerana aku x sggup diperalatkan lgi.... maka aku mencetuskan persengketaan kerana persahabtan kita telah putus start kau block aku.. walau hati aku skit kerana mengasarimu..... namun itu terpaksa ku lakukan demi tidak terlihat kelemahanku... serius saat kau kata kau xcident aku risau.. aku tahu mengapa kau buat begitu kerana kau tahu aku x boleh dgr antara sahabat ku x kira siapa dalam kesusahan or kesakitan... namun aku x mahu ditipu lg... walau kenyataan itu amat memeritkan namun mencuba untuk melupakanmu aku terima kemanisan dalam pertunanganku... kini aku sedar kau hanya kenangan silam ku... saat ini bukan lagi saat mencari kesilapan sesama sendiri.. saat ini ialah saat mencari dan menerima kenyataan yg sedg kita lalui.... percayalah walau aku merinduimu aku x akan berjumpa mu kerana aku x mahu menangis lgi dan aku x mahu mencetuskan jiwa kacau itu lagi... biarkan angin yg menderu membawa cinta kita yg lama sudah menjadi debu.... biarkan ombak yg memukol pantai membawa pasir2 kerinduan kita.... biarkan semuanya berakhir... walau dengan duka dan luka ianya harus kita hadapi juga... namun aku tidak lupa mendoakan kebahagiaanmu dan juga baby mu... andai kita tidak ditakdirkan untuk menjadi milik sesama sendiri memadai kita menjadi sahabat yg sejati namun jika ini ertinya nalai sahabat bagimu hanya dikala ssh mencariku maka hapuskan kenangan itu dan buangkan namamu didalan hatiku dan biarkan kita x jumpa lagi hingga hembusan nafas terakhir......

0 ulasan: